Mara

MARA (2003)

Sinopsi

Partint de l´arribada d´un personatge a un moll, cinc intèrprets ens suggereixen un emotiu viatge per un món d´atmosferes poètiques. Solituds, incomunicació i desigs convergeixen en aquesta història de teatre-circ de forta càrrega visual, en què la imaginació de l´espectador també hi té el seu espai.

Fitxa artística

Creació:

– Res de Res

Direcció:

– Biel Jordà

Amb la col·laboració de:

– Franco de Francescantonio

Intèrprets:

– Marta Barceló

– Laia Oliveras*

– Biel Jordà*

– Borja Tous

– Joan Manel Vadell

Il·luminació:

– Jenny Vila

Escenografia:

– Jordà Ferré

Construcció escenografia:

– Antigua&Barbuda

Vestuari:

– Mercedes Marambio

Disseny sonor:

– Ferran Pasqual

Assessorament aeri:

– Clare Midgley

Assessorament acrobàtic:

– Vicente Espinosa

Producció executiva:

– Cocoproductions

– Juana Castell

Tècnics en gira:

– Conrado Parodi

– Jenny Vila

– Chris Mitchem

Fotografia:

– Michael Kominek

Disseny gràfic:

– Six e design (Jessica Vila)

Durada de l´espectacle:

– 60 m

Coproducció:

– Res de Res & En Blanc

– Fundació Teatre Principal de Palma

– Govern de les Illes Balears

– Teatre Zorrilla de Badalona

– Teatre d´Artà

Col·laboren:

– Consell de Mallorca

– Fundació Sa Nostra

– A Cel Obert

– Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

– COFUC

*Laia Oliveras i Biel Jordà substitueixen a Clara Matas i Andreu Raich del repartiment original

Extracte de crítiques

“El mallorquí Biel Jordà i la seua companyia RES DE RES s´està convertint (s´ha convertit ja amb aquest espectacle) en un dels principals actius del teatre visual als Països Catalans. (…)Mara, a través de la poesia, aconsegueix arribar a l´espectador. El nombrós públic que va veure l´obra ho va agrair amb un llarg aplaudiment”

Vicent Tur, Ultima Hora Ibiza (22/01/2004)

“Es una obra de actores, de dirección, de dramaturgia, de sensaciones. Es un mar acariciador que trae vientos de poniente, marejadas, olas de sensibilidad, velas al viento de un gusto exquisito por el detalle en donde se conjuntan los esfuerzos y las capacidades de unos actores dotados para la expresión a través de llegar con su cuerpo a situaciones en donde se cuestiona las leyes espaciales.(…) Unos seres tangibles, que forman en el escenario un mundo apacible, sensitivo, que despierta emociones transmitidas por la belleza visual, por la fuerza de las imágenes que logran una magnífica escenografía y una iluminación apropiada para resaltar el trabajo individual y colectivo de los intérpretes.”

Carlos Gil, Artez (12/01/2004)

“Art, professionalitat, ofici és el que poden veure a qualsevol espectacle de la companyia. Espectacles bells, que ningú no tradueixi com a “bonito”, el pitjor adjectiu a qualsevol obra d´art, i les peces de la companyia ho són. El resultat és òptim, original i bell. Difícil demanar més coses a un espectacle”

J.A. Mendiola, Diari de Balears

“No és fàcil explicar amb paraules la fascinació que aquesta obra provoca sense elles. De menys a més, sempre in crescendo en el ritme i en l´espectacularitat de la proposta, Mara captiva a l´espectados des del començament. El convida a viure, a compartir les sensacions suggerides des de les cordes, des de les altures. Cada vegada més intenses.”

Javier Matesanz, Diari de Balears (11/01/2004)

“El espectáculo se anuncia como fusión de circo y teatro, pero es bastante más: magia, poesia, danza audiovisual preelectrónica. Sin efectos especiales, es todo lo contrario a un videoclip. Artesanal, hecho a mano y con el cuerpo. Y además, belleza. Casi religiosa, mística en su vivencia grupal. Belleza plástica, sobre todo.”

Emili Gené, Última hora (12/01/2004)

“Cabe resaltar que el talento y la excepcional preparación física de actores y actrices se complementan con una sensibilidad y una inteligencia escénica sobresalientes, capaces de concebir algunos de los momentos más bellos, sugerentes y sorprendentes que hayamos visto en bastante tiempo encima de un escenario”

Francesc Rotger, Diari de Mallorca (10/01/2004)

“Bellísimo comienzo. Al fondo, un muelle con un personaje estático, con el pensamiento no se sabe donde, y otro que llega con una maleta en la mano. Ideal escenografía diseñada por Jordà Ferré con la que consigue una atmófera irreal, por donde deambulan unos personajes perdidos en el tiempo y que, cuando se alza la enorme malla de gruesa cuerda, es como si esos cinco seres infrahumanos estuvieran atrapados por una gigantesca telaraña”

Carlos Toquero, Diario de Valladolid (14/03/2004)

“Porque la propuesta escénica de Res de Res es de teatro-circo en los modos, si bien poética, sugerente, plástica, visual, bella, original y atípica en su resultado último”

Boni Ortiz, Red Asturias (26/09/2004)