Setembre

SETEMBRE (2008)

Una proesa quotidiana de final incert.

Les fulles es desprenen d`un arbre, una branca es trenca i amb les fulles també cau… un home. Durant la caiguda, imatges de la seva vida li passen fugaçment pels ulls. Un salt al buit. Espolsant la memòria amb colors de tardor, arriben i desapareixen els records que l`han marcat. Des de la proesa del circ i la seva poètica, sense xarxa, ens assalten els moments que conformen la vida, tan absurda, tan còmica. Aquest és un relat imaginari, tant com el nostre dia a dia.

Fitxa artística

Interpretació:

– Marta Barceló

– Josep Bosch

– Ignasi Gil

– Laia Oliveras

Dramatúrgia i direcció:

– Leandre Ribera

– Biel Jordà

Moviment coreogràfic:

– Álvaro de la Peña

Assessor moviment:

– Carlos Miró

Disseny i construcció d´escenografia:

– Diego Polognioli

Disseny d´il·luminació:

– Christopher Mitchem

Disseny de vestuari:

– Maria Miró

Realització vestuari:

– Margie Abrams

Utillatge:

– Antònia Amengual

Espai sonor:

– Tolo Prats

Fotografia:

– Ernest Abentin

Vídeo:

– Televisió de Mallorca

Disseny gràfic:

– Marilén Mayol

Producció executiva:

– Telm Produccions

Coproducció:

– Res de Res i en Blanc, S.L

– Teatre Principal de Palma

– Mercat de les Flors

Agraïments:

– Xisco Jordà

– Àngela Femenias

– Dani de Castro

– Rafa Muzzarela

Extracte de crítiques

“Teatro sin texto, cercano al lenguaje del circo o al equilibrismo, espectáculo sin duda imaginativo y muy espacial, con un brillante juego luminotécnico que crea dimensiones y espacios, buena ejecución desde el punto de vista técnico, indudable trabajo de grupo… todo merecedor de respeto y admiración. Incluso de aplauso al reconocimiento de su valor artístico, de su carga estética casi multimedia.”

– Emili Giner, Última Hora

“Cada uno de los espectáculos que nos ha ido presentando Res de Res, la faceta de teatro visual, poético y de influjo circense en que desarrollan su creatividad Biel Jordà y compañía, ha sido una verdadera delicia para los sentidos. Lo fue Ícars, lo ha sido más recientemente Tempo (quizás el espectáculo más sobresaliente hasta la fecha del elenco, que ya es decir) y lo es también este Setembre recién estrenado, coproducción del Principal con la propia formación y nada menos que con el Mercat de les Flors barcelonés. (…) Movimiento, expresividad y técnicas circenses que se conjugan con una naturalidad pasmosa, a cargo de un cuarteto de intérpretes con una preparación y un talento impresionantes: Marta Barceló, Josep Bosch, Ignasi Gil y Laia Oliveras, en unos trabajos excelentes. A ello se suman las músicas y canciones (en parte interpretadas en vivo), unos hallazgos visuales ingeniosos, sorpresndentes y efectivos y una inteligencia escénica y un conocimiento del oficio que compaginan con la utilización de la ternura y de un sutil sentido del humor”

– Francesc M. Rotger, Diario de Mallorca

Extracte: